Kermis Nibbixwoud terug op de Hoek

Het zal u niet ontgaan zijn dat wij al enige tijd met vereende krachten bezig zijn om de kermis weer terug te laten keren op de plek waar het ooit begon. De vergunning is onlangs door B&W verleend. De kermis zal vanaf 2024 en de jaren erna weer traditioneel te zien zijn op de Hoek.

Met veel enthousiasme vanuit de initiatiefnemers is er contact gezocht met Nibbik Uit, Dorpsraad, Horeca, Burgemeester en Wethouders, en de 3 mega kermisborrels die wij rijk zijn in Nibbixwoud.

Wij ontvingen van deze partijen unaniem steun om dit initiatief door te zetten. Tegelijkertijd zijn er een aantal leden vanuit die partijen toegetreden tot het Kermis comité. De grote borrels, georganiseerd door de jongeren van Nibbixwoud, hebben heel veel aantrekkingskracht op publiek van alle leeftijden uit Nibbik en omgeving.

Deze borrels zijn dus superbelangrijk voor de toekomst van onze kermis. Er zijn afspraken gemaakt waardoor er een betere aansluiting is op het kermisprogramma georganiseerd door zowel de kermisexploitanten als ook de horeca. Het zal elkaar gaan versterken is dan ook de verwachting.

Waarom terug naar de Hoek

Sinds de verplaatsing naar de Dres zien zowel de kermisexploitanten alsook de horeca en de vaste bezoekers een terugloop in de belangstelling voor de Nibbikker kermis. Het heeft vooral te maken met de sfeerloze locatie, waardoor bezoekersaantallen drastisch terugliepen en uiteindelijk een teruglopende omzet. Leden van het kermis comité werden hier vorig jaar en in de achterliggende periode op aangesproken en dat heeft geleid tot actie. Actie die keihard nodig was om de kermis voor Nibbixwoud overeind te houden en weer succesvol te maken. Er waren exploitanten die overwogen om de kermis Nibbixwoud na tientallen jaren niet meer aan te doen. Maar zover is het gelukkig niet gekomen.

Kermis comité

Het kermis comité is zeer nauw betrokken bij de kermis. Wij nemen initiatieven die ertoe moeten leiden dat de kermis weer gaat groeien, wij praten mee en stemmen af met de horeca over het programma en de planning. Ook hebben wij contact met de kermisexploitanten over wat zij zouden kunnen doen. Met de Fancy Fair bijvoorbeeld waren er tickets te winnen voor alle attracties. Iedereen die vragen of ideeën heeft over de kermis mogen ons benaderen. Ook zullen wij op sociaal media te vinden zijn om ook daar PR te maken voor de kermis en nieuwtjes te delen.

Over 10 weken is het zover, dan zal de kermis weer terugkeren in het centrum van het dorp en wij hopen natuurlijk van harte dat dit een positieve impuls gaat geven. Wij hebben er zin in en rekenen uiteraard op uw enthousiasme.

Als er weer nieuws te melden is of andere ontwikkelingen dan hoort u weer van ons, ook in ons dorpsblad De Kern.

Het kermis comité bestaat uit de volgende personen: Jamy Grippeling, Alex Klijn, Chris Molenaar, Gijs op den Kelder, Glenn Vlaar, Sven Wijte, Jonah Schoenmaker, Andre Kok, Herman op den Kelder, Jan Schouten, Loek Commandeur, Ramon Poland en Kevin Ooyevaar.