Voordelen van deze faseringen
- Asfalteren kan allemaal in 1 fase, inclusief deklaag.
A. Kwalitatieve verbetering aangezien er geen aansluitingen en naden zijn.
B. Randen, banden en goten zullen niet stuk gereden worden tijdens tijdelijke ingebruikname.
C. Weekend werk komt te vervallen dus ook geen overlast. - Voor Wok Palace is “tijdelijke” parkeergelegenheid goed te realiseren.
- Bakker en tattoo shop is in zowel fase 1 als fase 2 bereikbaar, lokaal parkeergelegenheid
oplossen. - Albert Heijn is altijd bereikbaar vanaf 1 zijde, aan en afvoer kan in overleg via achterkant
(vrachtwagens hoeven niet te keren / achteruit met alle gevaren tot gevolg. - Minder fases in het verkeer leid vaak tot minder verwarring en dus gevaren, telkens als het
verkeer weer om moet leert de ervaring dat mensen zoekende zijn, nu langer eenduidiger, ook
voor aannemer dus gemakkelijker dan steeds om en aanpassen.
Risico’s welke nader bekeken moeten worden - Luken Wonen en Marskramer is een periode niet bereikbaar met auto/vrachtwagen (dit zou in
welke vorm dan ook bijna niet haalbaar zijn).
A. Optioneel is om het gesprek met hen aan te gaan om te kijken of wij 1 keer of 2 keer per
week vervoer van en naar pand te verzorgen. - Fase 4 is het tankstation niet tot nauwelijks bereikbaar, dit is niet de afspraak en zal discussie
opleveren.
A. Wanneer KD 6 tot 9 maanden in de straat bezig is zit een tankstation aan een
doodlopende straat of zelfs aan het eind van een fasering.Daar zullen de gevolgen ook
groot van zijn.
B. Wanneer we het tankstation voor een periode volledig af kunnen sluiten zal het eerder
weer een doorgaande weg zijn, in het weekend van het asfalt deklaag is hij ook niet
bereikbaar.
Belangrijkste punten om het faseringsplan te doen slagen! - Luisteren naar bewoners en waar wij kunnen helpen hun zorgen weg te nemen.
- Via de BouwApp worden verschillende doelgroepen op de hoogte gehouden van de voortgang
van de werkzaamheden. Dit gebeurt door middel van regelmatige updates en het delen van
foto’s van het project. Daarnaast wordt de planning inzichtelijk gemaakt, zowel in de vorm van
faseringstekeningen als met een tijdlijn. Voor vragen, problemen of meldingen kunnen
betrokkenen contact opnemen met de K_Dekker. - Goede realistische planning die ook haalbaar is, deze mee nemen naar klant en bewoners om
hun zo mee te krijgen in het verhaal. - Tijdens borden plan op basis van faseringen bedrijven zoals Albert Heijn, bakker en Luken
Wonen enz enz goed mee nemen op het borden plan en ook dit tonen tijdens presentaties.